Bobby idag!

Bobby var skit fin idag, Verkligen lyssnade på mig och hängde med i svängarna! Det har jag haft otroligt mycket problem med, Att han bara drar sig mot utgången när jag vänder över paddocken framförallt i galoppen, Jag ger honom inte tillräckligt med instruktioner hur han ska göra, för att jag låser mig helt, jag vet hur jag ska göra men gör inte rätt ändå!
Så idag bestämde jag mig för att det skulle gå! Jag tänkte på allt, leda med inner, stadig ytter, sitta upprätt och hålla om, och det gick klockrent i galopp och allt! Antar att Bobby tyckte det var lite lättare med tydligare instruktioner från mig också!
 
Men jag red inte bara i paddocken utan red fram i skritt och trav ute på ängen först. Det gick ok,
för att komma till ängen måste man hoppa över ett brett dike som vi hoppat över förut men idag gick det ingen vidare, Tillslut hoppade Anna upp och fick över honom, Antar att jag var rädd. då han stog på bakbenen några gg, inte högt men tillräckligt, fy vad arg jag blir, Men när han väl hoppade över fick han massa berömm, Sedan hoppade jag över det igen och då var det inga problem!
 
Men idag känner jag mig grymt nöjd med min ridning och Bobby. :)
 
Emelie
 
Snygge ponnyn! Fotot är taget av Emma Fellenius. som bloggar på Eastyles.blogg.se
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0