Emelie adielsson

Hej mitt namn är Emelie Adielsson och jag bor tillsammans med min familj i torslanda, Jag är 15 år och har ett enormt intresse för hästar, Tycker också om att umgås med mina vänner, Mina älskade vänner!.
Jag har ridit sedan barnsben då vi har bott bredvid en hästgård sedan jag och min tvillingsyster Anna föddes.
 
Det var inte förens 2 och ett halvt år sedan vi fick vår första ponny! En vit c-ponny som heter Debbie, dock har vi bara henne på foder från ett stort uthyrnings stall. Men eftersom jag har växt ur debbie, och att vi aldrig passade ihop så har jag äntligen fått  MIN egna D-ponny Noolia´s Pride, Denna gången köpte vi en ponny!
Honom har jag endast haft i 7 dagar! det kommer komma en närmare beskrivning senare i inlägget! Innan Priffe (Han kallas så), har jag tagit hand om en ponny i samma stall i snart ett år,- Bobby. Honom har jag nästan också som min helt egna bara att jag endast behöver göra stall sysslorna två ggr i veckan.
 
Noolia`s Pride
 
Priffe är en valack född 07. Han är svensk ridponny. e. Veronas Gerswin RP 136 och u. Noolia´s Rose
Jag har somsagt bara haft Priffe i sju dagar, så vi håller fortfarande på att lära känna varandra, Han är alltid pigg och glad! Jag tycker om honom mer för varje dag som går!
Min fina underbara Ponny! än så länge haha<3
 
 
Bobby
 
Bobby betyder väldigt mycket för mig.
Han är en valck och är helt okänd förmodligen en tinkerkorsning på 10-12 år
 
Bobby har haft det lite tufft i livet innan han kom hit för ungefär ett år sedan. Han har varit en cirkushäst för länge sedan men cirkusen gick i konkurs och då var det Bobby som blev utan mat.. Tillslut såldes han till en westernridskola för han blev för mager. Dock trivdes han inte alls där så han las ut på annons och det var Stina som köpte honom (hans nuvarande ägare) När han kom för ungefär ett år sedan så vill stina inte rida honom vilket hon fortfarande inte vill. Så hon frågade mig Anna och två andra tjejer ( två av mina bästa vänner Emma och Hanna) om vi ville ha honom två gg i veckan. Men tillslut var det bara jag som ville fortsätta ha honom och det slutade med att jag red honom i princip varje dag! Han har varit väldigt svår, men det är bättre nu! Och vi har fått ett speciellt band han och jag min prinskorv<3 
 
såhär ser han ut idag<3
 
 
Det var allt för mig och om ni vill läsa om debbie gå in på eastyles.blogg.se
 
hoppas ni kommer gilla min och alex blogg!


Kommentarer
Golfbanan

Med tanken på han bakgrund kan han inte ha ont ? En häst beter sig inte så utan anledning

Svar: Det var det första som kollades, Han var frisk i både ben och rygg. Man blev ju väldigt orolig om att det var för att han hade ont, men han höll oftast på att dumma sig om man ville få honom i vattenpölar eller om andra som man red med gick bort från honom. Det är svårt att förklara, men ont det hade han inte som tur var! för om han hade haft ont hade han ffr hållt på nu som han gjorde när han kom för jag slutade aldrig att rida honom, och det är klart att han inte var sådan varje gång jag red! utan bara det jag förklara ovan och när man ställde krav! nu blev det ett väldigt långt svar. kram
emelie adielsson

2012-08-23 @ 19:38:50
Josse

Lunas föls pappa är Veronas Gerswin :)
Fin blogg! <3

Kram Josse :)

2012-08-24 @ 08:13:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0