Zirocco Paintbox!

Tänkte skriva ett inlägg om den hästen jag har lärt mig mest på tills jag fick Winnie.
 
Zirocco Paintbox, Rocco som jag kallade honom är en skimmel på 19 år. Ren rasig new forest. Rocco är en hopp ponny, men jag lärde mig mer hur jag skulle rida dressyr än hoppa på honom. Vi hade inte så jätte flyt i ridning tills jag blev skadad, det var det här jag kunde nöja mig med. Det finns så många som söker hästar att rida så jag tänkte att jag får göra det bästa av allt. Men en kväll i november så ramlade jag av och bröt nyckelbenet så fick inte rida på 6 veckor... Så jag red inte förrens efter nyår då jag hade honom i en vecka för ägarna reste bort, det var som om allt släppte, jag red nästa inte ett ända ridpass utan att vara nöjd. Senare den veckan hade vi en hoppkurs i stallet. På två dagar intensiv träningar så stannade han en gång pga att jag inte förberedde honom innan hindret kom, hoppade bannor på 90, LB höjd för c-ponny, när Rocco kom trodde jag inte att vi skulle kunna hoppa bannor på 90 eftersom han har spatt i båda bak, och är såpass gammal. Jag var helt över lycklig den helgen. Jag fortsatte att rida och det var ett ridpass som jag inte var nöjd med på ca 4-5 månader om jag minns rätt. Vi åkte ut på en pay and jump på billdals rk den 29 januari, 80 & 90 cm. Nollade båda var så himla nöjd.
 
Allting rullade på med träningar, men blev inga tävlingar och jag ville ut men allting krockade, så då började vi prata om att köpa häst. Vi sökte stallplats när hade gjort det satt jag varje dag på hastnet. Och så mejlade vi på Winnie. Men jag red Zirocco fortfarande, den 15 maj besiktade vi Winnie, och efter det ringde vi ägarna och sa att på fredag får vi hem min häst så jag kan inte rida Rocco så länge till. Den 17 maj gjorde jag och Zirocco våran sista start tillsammans, Ambros cup en klubb tävling som är varje år. Det var många snabba och duktiga ponnies med. Jag tänkte satsa eftersom det var våran sista tävling tillsamman. Går in och gör en felfri grund och gasar som bara den i om hoppningen, han tror vi ska hoppa ett annat hinder så vi tappade fart på det, men fick tiden 23,06 s. Jag gick upp i ledning. Det var två placerade och två st kvar. Emelie går in och går felfritt och får tiden 23,03... Om han inte hade trott att ci skulle hoppa det hindret så hade vi vunnit, MEN är super nöjd över en andra placering våran sista tävling. (det var Emelies sista med Debbie också)
 
 
Åååå vad jag saknar dig Zirocco Paintbox! <3
Kram Alexandra


Kommentarer
Annelie

Ni var väldigt fina tillsamman, men du och Winnetoo är minst lika fina tsm :)

2012-08-28 @ 20:43:01
URL: http://teamannelie.blogg.se/
Paula

Känner att det var ganska många av mina bilder med ;) ^^

2012-08-29 @ 14:47:00
URL: http://paulasfoton.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0