Hästarna idag!

 
Jag och Anna red ut med Debbie och Bobby, för att rejsa och ha lite kul på de snötäckta ängarna, Det var iallafall lite snö<3 Jisses vad det gick! Kommer lite små bilder från det imorgon, och om ni vill se en liten film från när jag stegrar med Bobby?
 
Efterssom han varit en gammal cirkus häst, så kan han det inlärt, som kommando. När Bobby kom dock, så stegrade han sig ofta för att han var förbannad på något, Jag menar, när han kom till oss hade han bara varit valack i typ ett halvår ett år? MYCKET egen vilja hade han och fortfarande har men på ett annat vis!  Nu kan jag bara "lägga" komandot att han ska stegra så gör han det, fint och kontrollerat, uppvägt och balanserat på bakbenen, antagligen precis så han fått lära sig på cirkusen! SKITKUL! Vill ni se?
 
 
Priffe då... spänd som en fiolsträng, var han. Det var någon som höll på med smällare och sånt några hus längre bort antar jag, så varje gång det small, var det som om det small i honom, reagerade på allt och ingenting. Men för just situationen var han duktig. Så så fort det gick bra bestämde jag mig för att avsluta när han började slappna av mer, Då tog Anna lite fina bilder på oss! Dock väldigt kass kvalite, för att ljuset var dåligt.
 
Pälsen tar över Priffe! Kram annars<3
 
Absoluta favvosen<3 kolla in biffiga nacken!
 
Ett av de få gångerna han faktiskt slappnade an någorlunda, och höjde ryggen!
 
 
/Emelie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0