Kom hem från stall.....

 
......et nyligen, Har hunnit äta mat, och klockan är halv 10.. Nu ska jag sitta och göra tyska läxa. Känner att jag kör slut på mig själv. upp tidigt, stressar genom skoldagen, hem stallet sen läxa, sitter och gör det sent in på natten! Inte bra, för att sedan gå upp tidigt nästa morgon igen.. inte heller bra. Nu under veckan så har jag
Tyska läxan imorgon
NO prov imorgon eller på torsdag
2 Bilduppgifter som ska vara klara tills på torsdag
och idag har jag klarat av SO redovisnongen som jag fick sitta och förbereda under helgen och måndagen!
Rätt mycket att hinna med. Darför vilade Priffe och Bobby idag. Bobby har faktiskt vilat hela veckan som gått. not so god!  något av det värsta som finns är att rida stressad! Jag gör INTE det! Blir bara pannkaka av allt då. så det är darför. Men snart är denna vecka slut och dom vi slutar snart skolan inför jullovet! Herregud vad skönt det ska bli. Att komma in i lite mera männskliga rutiner igen! HÄRLIGT! Sätta igång Priffe och Bobby ordentligt under de få ljusa timmarna som är! Kan ju rida mycket på ängarna då, när det är ljust! Halva paddocken är stenfrusen, och andra halvan snö, så på den halvan går det att rida, men det blir inte samma sak, Blir roligare att variera lite, på vart man rider. Har ju i princip sattit igång priffe i paddocken, Han är nog ganska trött på den nu!
 
Jag har börjat sätta igång Priffe i galopp nu. Så igår galopperade jag på den halvan av paddocken där det gick, och han var superduktig! Han har även blivit lite goare att rida, Han slappnar av mer, så att jag kan placera honom lägre så han jobbar med hela kroppen under sig! Speciellt i traven har det släppt!
 
Nu spårar jag iväg bland bokstäverna igen, När jag väl sattit igång och skriva finns det inget stopp!
Fått EN HEL DEL med inspiration till bloggningen nu, Det känns toppen!
 
Knäppte lite bilder på honom idag!
 
Fågelperspektiv jaooo!
 
Emelie!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0