Gårdagens Winnetoo!

Så här såg banan ut som vi hoppade igår:
Första övningen var att vi skulle hoppa det svarta lägga en eller två volter innan vi fortsatte på det gröna. En jätte nyttig övning för mig och Winnie för att det är mig han ska ha koll på inte hindret. Det behövdes verkligen. Sedan skulle vi göra samma fast från det orangea, det var mycket svårare i detta varv pga han var stelare i detta varv idag. Det var till och med att han hoppade det blå när jag skulle lägga volten bara för jag inte fick runt honom. Men det gick bättre och bättre. Sedan skulle vi hoppa oxern till räcket i mitten. Först skulle det bara rulla på, gick då på 5 galoppsprång. Sedan skulle jag gå på 7, blev lite knasigt, men till slut fick jag till det. Efter det skulle jag gå på 8. Och vi lyckades på första försöket.
 
Sedan skulle vi hoppa bana,
Hoppas ni fattar. Ettan, två går jätte bra. Kommer mot 3 och hoppar den fint, men efter så drar han bara= jag får ingen kontroll. Men jag måste lära mig att inte lägga volter i sådana lägen om det inte blir farligt för oss. Men så fick hoppa om den linjen, men han hoppade av skit stort alla gånger på 4:an så fick hoppa om tills jag hängde med ordentligt. Efter det så kom vi på 5:an och 6:an skit bra sedan var svänga runt honom på 7:an kommer lite fel, men då lägger jag ingen volt utan går rätt på nästa men då kommer vi HELT fel så han stannar, var skit nära på att ramla av ;) Men gör om den och klarar den perfekt och restan av banan går super :)
 
Idagens träning var tekniskt, det behöver verkligen jag för att hittat knapparna på WInnie. Är nöjd över helheten men hade kunnat vart mer bestämd från början.
Anna var med och fotade så väntar på bilderna från henne.
Kram Alexandra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0