Det ska stå något här?

 
Hej!
Jag har varit i stallet nästan hela dagen! Bobby red jag tidigt på morgonen. Han var lite jobbig och lyssnade inte riktigt på mina hjälper, nästan ignorerade mig. Anna kom med lite tips och vi löste det bra! Anna fotade också och jag tänkte jag skulle ladda upp bilderna nu men Anna har kameran just nu!
 
Red sedan ut på Otto gick super men han var riktigt pigg! haha!
 
Priffe hände det en liten dramatisk grej med, så blev inte att jag red honom idag.
Linus (en unghäst) kom tillbaka idag efter ha varit på inridning/utbildning, så han släpptes ut i valack hagen där Priffe står då. Det blev väldigt mycket spring. Så Priffe har förmodligen skrapat i berget som finns i hagen i eller så har en pinne eller något stickt honom. Så det blödde rejält från det högra frambenet lite över kotan på utsidan, fick först panik när jag såg honom då han blödde mycket och att han hade blod på mulen för att han förmodligen nosat på såret.. Men när jag tvättade rent det, så var det inte mer än ytligt sår som blött en hel del.
 
Så nu går Priffe tillsamman med en annan häst. och jag tror nog han får stå kvar där också för dom var så mysiga tillsammans och hästen han står med kan nog få ner Priffsson lite på jorden. Hans kaxighet mot andra hästar behöver tonas ner litegrann haha! Han är absolut inte elak mot någon häst enbart lite dominant och kaxig min lilla ponny haha! Han var även lite sån mot mig i början, men jag sätte gränser för det på en gång. Han kunde liksom bara gå över mig och dra iväg med mig speciellt om det fanns gräs i närheten, men idag vet han att det inte är okej! Visst kan det fortfarande hända. men då blir inte mamma Emelie glad.... Haha!
 
Imorgon kommer jag förmodligen gå med honom eller skritta på honom. Eftersom såret inte alls var så farligt som jag trodde först! Det kommer nog vara lite svullet precis vid såret, men det blir bara bättre om han rör på sig lite!
 
 
Söten!
 
 
 
Emelie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0