Winnetoo del 1!

Vi hade börjat prata om att köpa häst, men det skulle vara till hösten men så blev det inte! Jag var på hoppträning med Zirocco (min gamla medryttarhäst) så säger Evelina till mig att jag borde kolla Linns blogg. Jag blev som ett fråge tecken, men tänkte inte mer på det förrens jag satt i bilen på väg hem och kollade Linns blogg, och såg inlägget om att hon skulle sälja honom... Pratade lite med pappa men trodde aldrig att Linn skulle vilja att vi kom och provred Winnie. Så vi pratade inte mer om det, förrens den 22 april då pappa frågade om vi skulle mejla på Winnie. Jag var lite osäker, men varför inte försöka. Så vi mejlade ett långt mejl. Berättade om familjen och hur han skulle få ha det osv.

 

En halvtimme efter vi hade skickat mejlet plingade det till i både min och pappas telefon, det var Linn! Jag blev helt hyper, kunde inte plugga på hela dagen. Pappa och Linn bestämde tid för provridning den 1/5 2012. Kunde inte sova den natten, var så sjukt nervös. När vi kom fram så kändes det rätt när jag såg Linn och Winnie gå ner för baken till manegen. När Linn visade honom så stog jag och skakade. Han var som en kanon kula för han hade vilat två/tre dagar när Linn hade varit i Danmark. När jag hoppade upp så slutade jag skaka och blev helt lugn. Kände mig trygg på honom! Testade lite broms och gas. Efter en stund satte vi upp hinder, då blev det full fart framåt ;) Hoppade en kombination som han hoppade studs i, sen hoppade vi ett räcke och ett kryss. Jag var helt såld! Det var den hästen jag skulle ha!

 

En dag efter provridningen så ringde min syster till Linn och frågade om vi kunde komma igen, redan dagen efter satt vi i bilen. Denna gången var jag inte nervös. Vi kommer dit och så går vi och gör iordning Winnetoo, denna gången var det paddocken. Allt gick super bra tills jag skulle galoppera. Det blev rodeo... Fick inte stopp på honom förrens efter 5 varv, Linn testade och hoppade upp, men gjorde samma med henne. Så vi abröt... Dagen efter fick min syster en mms bild på hans hov, skon satt inte rätt... stackan. Sen åkte vi dit igen efter han hade fått nya skor osv. Den här gången gick det super bra. Vi satt oss hemma och pratade. Men för mig var det inget att diskutera, JAG skulle ha honom! När pappa skulle hämta mig från stallet så sa han att han hade lagt ett bud på Winnie, jag trodde inte på honom. Men när Linn ringde tbx så förstog jag. Dom accepterade budet.
Del 2 kommer någon annan dag :)
 
Kram Alexandra


Kommentarer
Annelie Larsson

Fina ni är! :)

2012-09-06 @ 16:50:11
URL: http://teamannelie.blogg.se/
Hanna

Vad betalade ni?

2012-09-09 @ 18:25:30
Anonym

Vad betalade ni för winnie?

2012-09-09 @ 18:42:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0