HJÄLP MAMMA.... eller?

 
På tävlingen igår var det en sak jag reagerade nått så sjukt mycket på, och det var alla ryttarinnor på läktaren som red åt sina barn som var på banan. Det var allt ifrån smackningar, till rena rama hopplektioner som kom ur halsarna på dem. och jag vet inte men det slutade mest i katastof ändå, känndes som barna blev jätte förvirrade när de inte fick rida själva, jag hade själv sagt ifrån om nån skulle stå och skrika på läktaren vad jag skulle göra, vad lär man sig på det. Låt barnen komma underfund med hur dom ska göra själva. ärligt det är inte till så mycket hjälp av vad jag så idag! Det är dessutom baaara pinsamt haha
 
Någon som sett detta förut på tävlingar också?
 
Förresten nu har jag inte jättekoll på tävlingsreglerna då det var länge sedan jag själv tävlade, men får man ens hjälpa personen som är inne på banan? rätta mig om jag har fel, men jag har iallafall fått för mig att det är så! haha
 
Detta var hursomhelst en liten rolig grej som jag uppmärksammade igår, tycker det var mest charmigt och skrattretande, men som samtidigt gjorde mig liiite små irreterad haha!
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

På en hopptävling får man skrika på dom inne på banan, man får aldrig ge fysisk hjälp dock. Som ge spöt om man tappar det. Jag är själv tävlingsryttare och tävlar för en stor klubb men många tävlingsryttare och 99% vill gärna att klubbkompisarna ska hjälpa till, man blir ungefär 1000 gånger mer taggad. Den procenten som inte vill att nån skriker är dom med hästar som blir tokiga men det vet alla om sen innan

2013-04-14 @ 09:49:47
Anonym

I dressyr så får inte en utomstående person ropa och hjälpa ekipaget. Men i hoppning får man hjälpa!

2013-04-14 @ 10:48:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0