Kvällstankar!

Ridsporten är mer en bara en sport, som fotboll eller handboll. I ridsporten tar vi utövare hand om livs levande varelser, Det om nått innebär ett enormt ansvar, att ta hand om en boll är bra mycket mildare ansvar. Nu pratar jag om att ha egen häst eller att få ta hand om någon annans häst, att gå på ridskola är så långt ifrån du kan komma en egen häst egentligen.
Att ha egen häst kostar så otroligt mycket pengar och TID en massa tid tar det och det kräver ANSVAR.
Men vad är ansvar egentligen och vad innebär det? för det är ju inte så svårt att mocka skit egentligen? Ansvaret med att ha egen häst tycker jag är att kunna sätta hästens välbefinnande före ALLT annat! att tillgodose alla dess behov allt från att ha rent vatten till bra ren utrsustning, någonstans att vila, skugga på sommaren, kärlek, medicin om hästen blir sjuk, och bra mat! Minsta lilla detalj måste tänkas igenom egentligen, det kan inte vara sådär halvdant allt är så viktigt.
 
En annan tanke som också dök upp är hur mycket det kostar att dra runt på vår älskade ridsport.
Jag inser mer och mer hur mycket det kostar för mamma och pappa VARJE månad för att dra runt på min och min systers sport, Jag vet inte hur jag ska kunna tacka mina föräldrar för att dom tillåter detta och vill betala för det, Och de är ändå så lite insatta i hästvärlden man kan bli, och de vet nästan inte vad de betalar för, man vet ju lite själv hur tråkigt det är att betala för nått man tycker är lite halvkul eller inte är så insatt i. Ändå hängde dom med på göteborg horseshow när vi var för små för att gå där själva, ändå åker Pappa tävling efter tävling med oss, och ändå betalar dom för hela kalaset. TACK! 
 
 
 
Emelie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0