Hur är min typ av häst?

Jag sitter och tittar på storhästar på hästnet nu, och sitter och funderar på vad min typ av häst egentligen är? När det gäller ponny så är det en blandning av Priffe och Bobby, lite grövre en Priffe men sportigare än Bobby, Men när det gäller stora hästar vil jag ha en lätt och framförallt smidig häst. En hetare häst med fina och spänstiga språng (om man nu tänker hoppning) Sen kommer jag titta efter hästar som har vilja och lite jävlar annamma!  
 
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=741452&inriktning=7&typ=5
 
 
Nått sånt är det jag kommer titta på när jag söker storhäst. Jag vill ha något som jag kan lära mig på men inte nån gammal läromästare, det ska vara en liten utmaning och det ska vara lite tufft - det är därifrån jag tror man lär sig mest på. Denna hästen finns det en del att slipa med - få till en bättre rytm och jämnare mellan hinder och till hinder, sånt man lär sig på! Men absolut inte en "svår" häst eller yngre. Inte när det kommer till sin första storhäst. Den hästen tycker jag är bra i storlek också 166 - 170 tycker jag är lagom, större? njaae.
 
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=740307&inriktning=7&typ=5

Om nån kan rassla fram 240 000 kr till mig så hade ju denna skönhet varit det ultimata........ Vit och allt..
Lätt, smidig, bra galopp och ja 170. Passar dom flesta, välriden, antagligen kan man lära sig massa med den...
6 år är den dessutom. perfekt 
 
 
 
 
 
 
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0