Härliga planer inför helgen!

 
Ikväll ska jag på bio med underbara vänner, vi ska se på skräckfilm, hur dum var jag att säga ja? haha! Nåväl innan bion som förövrigt börjar vid nio tiden, Ska jag och Anna bort till manegen och rida igenom våra ponnys! Jag på Priffe och Anna på Debbie haha! efter det ska vi vänja P vid rakapparaten, som han var skitduktig med igår, Tog faktiskt några "drag" på honom, och det kommer inte vara några problem att raka honom inte!
Snart är det dags för mig att ta kontakt med lite tränare, så det passar fint att ha honom rakdad då, han svettas som en gris.. haha
 
På lördag kanske ha tacokväll med Linnea, Melodifestivalen it is! haha Priffe ska gå i manegen.
 
söndag ska det nästan bara ta det lugnt, Priffe ska rakas och ridas, även då i manegen. och om han ska rakas, är det gosetäcke på som gäller... Jag brukar vara en sån som "fryse jag fryser hästen" tills Priffe ala vildhäst, de i stallet undrade varför Priffe inget täcke hade på sig? hehe Dock har han gått med täcke ett tag nu efterssom vädret har varit så konstigt, från sol till regn på bara en sekund typ, så då fick han gå med täcke hela tiden istället..Nej nu känner jag att jag skriver iväg på allt annat så tilbaka ----> Priffe ska altså gå manegen i tre dagar, pressa honom lite lugnt och få honom genomriden, på måndag ska jag och Anna på lång skritt tur, han lär ju ha lite träningsverk efter tre dagar manege!
Under hela nästa vecka, ska jag rida ute/manege. Det är så kul att han börjar komma igång lite, att vi börjar komma igång! super! 
 
Å hade det inte varit kul om jag testade att knoppa honom när han är nyrakad, bara för att jag kan liksom, och för att Priffe har märkt hur gött det är att bli ompysslad, att han står och sover i stallgången nu förtiden! livsglada livsnjutaren, DET är så Priffe! Nej men jag ville ju göra det förra veckan men tiden räckte inte till, det kanske den gör nu haha!
 
/Emelie
 


Kommentarer
- S C H N A I L G U L L -

Hej! Fin blogg!
Allt bra?

Var gärna med i min Veckans blogg; http://schnailgull.blogg.se/2013/february/entry.html#comment
Kram

2013-02-22 @ 10:56:01
URL: http://schnailgull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0