Önskerubrik - Mina mål med Priffe under 2013!

Jag tänkte att jag ska göra ett inlägg om varje önserubrik ni ger som förslag, och lägga upp det varannan dag! Denna önserubriken har Carolina skrivit.
 
 
Mina mål med Priffe under 2013
 
I år vill jag först och främst se till att både ponnyn och jag håller oss friska! Annars har jag tänkt mig att få honom ordentligt riden på grunderna, jag ska hitta lite flera knappar o.s.v. Under första halvåret nu har jag tänkt mig att jag ska börja träna lite smått för tränare en till två dagar i veckan, blandat dressyr eller markarbete med mindre hinder. Resten av dagarna vill jag ha det kul ute på ridvägarna, kanke gå bort till terräng banan och rida lite i olika miljöer för att på så sätt få honom så okomplicerad som möjligt, Som är mitt slutgiltiga mål med honom, en lätt okomplicerad ponny man kan göra allt med, är ponnyn sådan anser jag att man har lyckats.
 
Sen hade det varit lite kul att börja hoppa mera för att kunna vara med i en pay and jump i början av sommaren, för att sedan resten av året få ännu mera rutin i själva hoppningen, då kan vi tillochmed kan hoppa de lite högre stockarna på terrengbanan till slutet början av hösten haha! Det jag anser är viktigast om man vill ha en duktig hopp ponny eller vilket som helst är en ordentligt riden ponny/häst från grunderna! Annars under hösten vill jag nog vara med på lite flera clearunder och kanske lite lokala tävlingar,även börja med lite mer "komplicerade" rörelser och banor, dock är mitt slutgiltiga mål under 2013 att få mer och mer rutin och en RIKTIGT RIKTIGT bra grundriden ponny, Jag har inga som helst uppsatta mål för vilka klasser jag vill komma upp till, brukar egentligen inte tycka om sådant, speciellt inte när jag har ungponny, och så tycker jag att man får någon slags press på att man måste ta sig dit, Jag vet inte hur långt tid det tar med Priffe men en sak är säker jag ska inte ha bråttom.
Inte bara att jag fått köpa en sådan undebar ponny, så har jag lärt mig MYCKET av Priffes gamla ägare, och jag har sugit åt mig precis allt av deras kloka ord, Och det bland annat tänker jag på ofta för att just få en så bra häst som möjligt, Vilket jag vet att jag kommer att ha!
 
 
Kommer ni på flera önskerubriker ni vill att jag ska skriva om? isåfall let me know ;)
 
Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0