Paddockunderlaget är SMASKENS!

Två hästar är klara för dagen! Priffe blev ett äventyr! Ramlade av honom två gånger, Han hade skött sig hur bra som helst! Lika mycket wow upplevelse som förra ridpasset, kanske mer idag, och OM jag var glad, Anna hade plockat fram lite bommar, så vi tänkte att vi kan ta lite galloppbommar. Det går bra i ena varvet, även över bommarna, Nästa varv, går bra sen sa det poff, han for iväg, bockade och hade sig.. Jag ramlar av i den VÄRSTA AV DEN VÄRSTA vattenpölen - såklart haha! fick väldigt ont, kunde inte riktigt andas riktigt heller, så Anna hämta hästen och jag kipade efter luft. Inget mer med det, pisseblöt som jag var hoppade jag upp i sadeln gjorde samma sak, och priffe densamma, jag låg och plaska i samma vattenpöl igen. ÅÅÅ nu stog jag och kokade över, jag var svinkall, och FÖRBANNAD, Anna fick hoppa upp på honom tills jag lugnat mig lite haha! sen ska jag vara helt ärlig vart jag lite skraj, Ärligt.. Mina fingrar blödde höften blödde, revbenen värkte ja gud vet vad. Efter att Anna hjälpt mig lite, hoppade jag upp igen, tog en gallopp över bommarna, BRA. travade av honom, sen fick Anna ta över, jag var tvungen att duscha ur mig all sand jag hade i håret ja ÖVERALLT, fick mig till och med en smakbit tror jag, Det knastrar gött! gick sedan upp till honom igen, snackade om allt med Anna, när vi gick hem skrattade vi mest om vad som hänt, jag har jätteont, men vafan, imorgon ska han longeras, Han kommer ha rejäl tränningsverk efter idag, men han får skylla sig själv, men jag får iallafall vara lite snäll mot honom. Sen på fredag ska jag upp i sadeln igen, Ett GRYMT pass i paddocken ska göras, sen i helgen blir det uteritter, om han skött sig på fredagen... haha!
 
Bobby gick det bra med! Kommer kanske lite filmer på det! :D
 
Nu ska jag dricka varmt och plugga, óch även fortsätta skratta med Anna om dagens äventyr, och jag lovar om han bockar så en gång till ska "mitt stubin" inte vara 3 meter långt, jag kommer säga till honom DIREKT! Bocka = INTE okej! respekt mannen!
 
´
/Emelie


Kommentarer
Maria

Haha, stackars Emelie! Det är rätt, låt inte din stubin vara lika lång nästa gång haha. Kraamis

2013-02-02 @ 09:16:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0