Svar på en fråga!

Jag fick en fråga om hur jag lärt Bobby stegra, Och jag kan ju säga redan nu att JAG absolut INTE lärt honom att stegra, och jag skúlle aldrig få för mig att jag skulle lära några av mina hästar det!
 
Men nu är det så att Bobby är som sagt en gamal cirkushäst, Och från det kan han ett kommando för stegring, En låg stegring, där han ska väga stadigt på nästan vikta bakben. då gör han rätt,
Men sen visade det ju sig att när han kom, började han ställa sig HÖGT pga att han blev "arg" eller om han inte ville gå i en vattenpöl eller något sånt. det beteendet lärde jag bort på några månader, med hjälp av Anna (syrran, vi har alltid varit ett grymt team!) så då visste han tillslut skillnaderna med att man fick stegra på kommandot, Men INTE när "han blev arg". Trodde faktiskt aldrig att en häst kunde vara så smart att förstå sånt, med det funkade! 
 
Tycker annars bara det är idioti att lära sin häst att stegra, Hästar kan redan det naturligt, så det är dumt att "visa" för dem att då får andvända det också! Sen ska jag vara helt ärligt med att säga att det är ganska kul att ha en häst som kan det... (Dubbelmoral emelie?)
 
/ Emelie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0