Tävlingsdebut kanske?

Jag har precis kollat på lite "pay and jumps" i slutet av augusti, september. så jag spånar lite och tänker om man ska sätta upp det som mål? även om jag inte riktigt tycker om att sätta mål, så kändes det som ett ganska bra ändå!
 Han hoppar utan problem olika linjer, det är när man sätter ihop allt till en bana det brukar bli lite knixigt för mig och Priffe, det går och vi kommer oftast runt men jag vill ju kunna hoppa klockrent en bana innan jag ger mig in på en tävlingsbana, för att ge Priffe de rätta förutsättningarna, och det lär jag ju antagligen kunna ge honom om jag satsar på att komma ut med honom vid den tiden, jag hinner ju träna en hel del!
Ni ska bara veta hur taggad jag blir av att tänka mig och Priffe på tävlingsbanan!
 

När jag fick Priffe pratade jag och hans gamla ägare mycket om att inte stressa med höjder och tävlingar o.s.v, men Priffe lär sig så fort så även om jag inte har hoppat honom så länge så har jag redan kommit så långt med honom, utan att stressa med honom, han tar liksom in minsta lilla, och det gör ju även att jag måste vara noga med honom, och inte komma till en tävlingsplats lite sådär halvförberedda , för hans första tävlingsintryck vill jag ska bli bra, även om han kanske river eller stannar, så vill jag veta att jag kom dit och gav honom de rätta förutsättningarna! Det är lite så jag tänker!
 
Det är ju långt kvar till september men jag kände att jag var tvungen att dela med mig av lite framtids tankar hoppas ni hänger med lite i min text och förstår mitt tänk! Det är ju så viktigt med unga hästar att det blir rätt nu, och han är ju min första ungponny, så nu är jag lite extra försiktig, Jag vill verkligen kunna vara stolt över vad jag åstadkommit med Priffe, Vilket jag vet att jag kommer vara!
Jag får mycket kommentarer av folk vilken fin ponny jag köpt nu, och att han har kapacitet, han har ett fint steg och bra hoppteknik, Det gäller ju för mig att verkligen ta vara på det nu då!  det sätter lite press på mig, men det är en sån go press som gör att man vill vill och vill!, jag vill träna och utvecklas mer! 
Det bästa av allt är ju dessutom även att  jag har en ponny som VILL! det är det absolut viktigaste!  
 

Emelie
  
 
 


Kommentarer
Emma

Ett tips till dig om du aldrig varit ute med honom är att åka till en tävlingsplats och bara vara där för att han ska få intryck av det och så! Så kanske det blir lättare när du väl ska börja hoppa clear rounden! :)

2013-07-05 @ 00:37:03
URL: http://emma.horseworld.se
Linda Risberg

Frän bild! :D

2013-07-09 @ 13:00:32
URL: http://lindarizberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0