Njut varje sekund!

Jag är en person som läser många bloggar. Nu har jag sätt att det är många som skriver att man ska krama om sin häst en extra gång innan man går hem osv. Nu ska nu få höra min version om detta.

Som ni vet så var vi tvungen att ta bort min katt nu i januari. Diesel som han hette, var en katt med väldigt mycket temperament ena stunden älskade han och bli kliad och nästa sekund kunde han bli jätte irriterad för man kliade på honom och riva en. (Emelie har vart med om detta många gånger) Men dagen innan pappa åkte in med honom så gjorde han så med mig och jag säger till honom rejält när han gör så för det är inte okej. Och sedan åkte jag till stallet och sov hos Bella på kvällen och jag tänkte att han skulle komma med pappa hem igen. Men det gjorde han aldrig... Så det sista jag gjorde mot honom var att bli sur på honom. Det känns i hjärtat när jag tänker på honom.
Så pussa på din häst en extra gång innan du går även om ridpasset inte har gått bra.

Men sen så ska man inte tänka hela tiden på att det kan hända något, för då kommer man inte våga göra något! Men man ska ändå vara försiktig med det man har och njuta varje sekund. Jag är så tacksam över att jag har en egen häst. Det är nästan varje ryttares dröm. Men sedan är det de som bara vill gå på ridskolan. Men jag älskar att ha egen häst och speciellt Winnetoo. Min fina kille!

Kram Alexandra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0