Bloggar vs kända ryttare!

Detta inlägget skulle kommit upp för några veckor sedan men har inte orkat skriva klar det! Hahah.

Efter Gbg horse show har jag tänkt en sak, det här med kända personer. Tror Johanna Grant skrev något om detta också men är inte säker.
Jag gick förbi Douglas Linderlövs autografskrivning, det var mycket folk men sedan när Nellie Berntsson hade var det JÄTTE mycket. Samma med någon annan känd ryttare som jag inte kom ihåg vem det var. Varför är vi så fixerade av dessa kända blogg personerna?
Jag tror att det är för att vi kan känna igen oss mer i deras liv än världsryttarna. Alltså att tex Nellie, hon går i skolan, hon rider 6 dagar i veckan, hon pluggar som de flesta andra ungdomar men hon har sin blogg som är en av de största i Sverige, det är så för att hon är unik och gör allt med driv och på sitt eget sätt. Medan världsryttarna lever på att rida, de tjänar sin pengar så. De rider 7 dagar i veckan men flera olika hästar varje dag, medan bloggare lever ett vanligt "Svensson liv". Bloggare är helt vanliga personer men offentliga.


Hur tror ni det är? Stämmer det jag har skrivit enligt din åsikt, om du tycker annat dela gärna med dig! :)

Kram Alexandra

Jag, Winnie och Linn!



Kommentarer
Paula

Jag tror att bloggare gör sina namn mer kända än vad berömda ryttare gör. Klart har känsidar sponsorer och de syns på reklam men det gör bloggare också. Vi får följa med bloggare i deras vardag medan vi nästan aldrig vet hur en kändis har det hemma.

2013-05-21 @ 19:19:49
URL: http://paulasfoton.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0