Önskerubrik 3 - framtidsplaner!

Jag vet att jag redan gjort ett inlägg om mina framtidplaner, Jag vill gå klart gymnasiet, få grymma betyg, blogga som bara den, sen efter gymnasiet ha ett jobb vid sidan av ett projek, som antingen går käpprätt åt helvete eller som går precis som planerat, Jag och min syster har redan börjat med detta. Det är såklart att som jag skrivit förut, att utbilda unga hästar och ponnys åt folk, eller till försäljning men även köpa in eller ta hem lite mer eller mindre problemhästar för att ge dem en mer rättvis nystart, att kunna sälja en häst som haft det svårt till, ett hem med mycket kärlek är nått utav den bästa känslan som finns, självklart tänker jag på Bobby lite grann här. från att ha svultit på en cirkus till att nu vara på ett långvarit hem hos en westernryttare som heter johan! det känns jättebra! Jag vill alltså även efter gymnasiet gå lite unghäst utbildningar, jobba på lite stall här och var, för att sedan kunna starta ett eget tillridningstall tillsammans med Anna som går runt! 
Jag vill jobba med hästar, och jag vill ha hästar i mitt liv så länga jag lever, mina föräldrar har sagt sedan jag först ville hålla på med hästar, att "om några år är du interesserad av nått annat" Ack så fel dom hade, jag kommer aldrig sluta hålla på med hästar, även om jag skulle hamna i rullstol skulle jag kommit på ett sätt att få hålla på med hästar, punkt slut! Jag kommer en dag stå på min gård och vara stolt över mig själv för att jag hållit så hårt i min dröm! att få hålla på med hästar, antingen på hobbynivå, som mitt jobb, eller som elitryttare who knows? på en liten gård eller stor gård, med att föda upp unga hästar eller som den ursprungliga planen och den jag tänker sträva efter,  ett tillridning och utbildningsstall! När jag tittar på hästar till salu skriver jag alltid in unghästar, eller som sökord, problemponny, Jag vill ge dessa ponnyer och hästar en annan chans. sedan kunna sälja dom till vad dom ämnar sig bäst till, som rid/tävlingshäst eller som hobbyponny kanske! 
 
Just nu vill jag lägga hur mycket tid och pengar som helst för att bli bättre och bättre, jag vill utvecklas mer och verkligen bli riktigt riktigt duktig med hästar, jag kan mycket nu, men jag kan alltid bli bättre och jag tänker sträva efter att få den där perfekta sittsen, perfekta ridningen och den perfekta kunskapen. Jag vill utvecklas och bli bäst!
 
Allam dessa planer har jag tillsamman mednh                      
 
 
 
 
Jag längtar så efter att få kicka igång tävlings säsonger med Priffe, och kommande storhästar ungponnyer, men även att få hjälpa andra ryttare med deras hästar, eller hjälpa hästar som hafte det tufft, kanske även hjälpa hästar med deras ryttare också! sånna fall finns ju haha! :D
 
Emelie
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0