Tuppen är uppe med mig!

 
Jag är så trött, på uttrycket "uppe med tuppen" så jag bytte ut orden lite hoppsan!
 
Jag har hur som helst utsläpp i stallet nu, när jag ändå är däruppe passar jag på att fixa alla grejer, och när Priffe ätit upp sin frukost, vilket brukar ta evigheter och år för honom, så tar jag med honom en sväng ut! Hoppas det regnar! (ni läste rätt) Jag älskar regn, det är mysigt och man får 100000x mer grejer gjort när det regnar + i kanten är att det är det roligaste vädret att rida ut i! massa regnkläder, och man vet att hästen blir blöt oavsett och då kan man passa på att galoppera genom massa vatten, bara för att det är kul haha! xD
 
Det blir så fint ute dessutom om det regnar och sen blir det sol. vattenpölar, inte dammiga paddocker, knoppar på träden slår ut! Efter regn kommer solsken!
 
Men nu vill hästarna ha mat så vi hörs under dagen!
 
 
Igår var jag dessutom på naturnära (foderhandlare här) och rådfråga om nått foder med mer fett i, för om ni ser på bilderna ser han rätt insjunken ut vid höftbenen och längst med buken/ryggen, Så jag fick med mig lusern med extra olja i, det hette nått annat men det kommer jag inte ihåg just nu. Så nu får Priffe istället Hippo Alfa grow (mer protein) ,, lusern som han får fett ifrån och så får han vitaminer, efterssom jag inte har ett komplett foder nu. får se om han lägger på sig massa nu! 
 
Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0