Pay and jumpen!

Jag är så super nöjd över Priffes prestation så det är helt stört! Han skötte sig super på framridningen trots att det var mycket i huvudet på honom och många hästar så höll han nästan alla fyra hovar i marken hela tiden. Så nöjd över honom!
Min inverkan kan man kanske dra ett sträck över men självklart är jag nöjd, men när jag tittar på filmen ser jag precis det jag inte ville se, jag är för snäll! Måste verkligen rida bestämt mot alla hinder! Det var nått Alex tjata på mig om. red som jag gjorde på 4 av 9 de nio hinder han inte vägrade på hade vi garanterat varit felfria, alltså tar jag på mig vägringarna.

Resultatet snabbt och enkelt:
20 fel (ramlade av på sista hindret dessutom haha! )

Nästa start är på samma ställe den 3 september, då tar vi transporten dit och den gången hoppar jag två starter! Då ska jag minnsan få vara nöjd över min prestation också. Det är lixom bara att fortsätta åka ut med honom, få grymt mycket rutin, rutin och mer rutin, kanske hoppa över nån hoppning hemma för att åka ut med honom på träningstävling ofta ett litet tag för att få honom mer "världsvan" det är det som behövs nu, det och träningarna för Augusta!

Jag har film om ni vill se!



Kommentarer
Carolina

Jag ser gärna film från 'pay and jump'en :)

2013-08-23 @ 22:37:36
URL: http://wordsofcajji.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0