morsningkorsning

 
Så tidigt upp nu på morgonen! Ska upp till stallet, för att tömköra Priffe. Han såg väldigt fin ut i traven igårkväll när jag sprang lite med honom, Men jag kollar imorgon också, Annars tar jag mycket skritt och lite trav. Jag ska vara noggrannare med att sätta igång honom från marken nu, med tömkörning, och longera med inspänninger och liknande! För att han ska lägga på sig muskler på ryggen och rumpan! ja överrallt! Han har tappat mycket av de muskler han hade, under tiden han gått så lite. och ni vet ju varför?
 
Under de två dagar som gått har jag ridit igenom Bobby, Så idag ska Sara, som halvfodervärden heter rida ut på honom, Jag hoppas att han inte beter sig lika illa igen. Jag har ju fått bråka som f#n med honom, meen det tog inte lång tid innan han förstog att han hade mig på rygggen, så då har han gått suuuuper!
Men det känns lite jobbigt, att han blir den "gamla Bobby" efter hon ridit, Men jag förstår, det tar ett tag att rida in sig på en häst, speciellt honom, Men hon har tyvärr givit honom ett finger, så han har tagit hela handen, och kör med henne.
 
 
 
 
Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0