Hallå hallå!

Nu är jag tillbaka! Priffe gick jag en promenad med idag, Även gjort rent hans strålar och lagt på mojsigojs salva mot strålröta, Det är så sjukt blött i hagarna nu!! Hans högra bakbens-stråle är värst.   La även in ny torv, för han är en sådan skitgris.... Haha! Dessutom har han sträckt en muskel på låret.. höger bak, Han har antagligen gjort det i hagen! halkat eller så.. Hovböld var det inte då från hela första början, utan på diagonalen, från vänster fram- till högerbak, det kunde bli så tydlignen, förklade dem för mig i stallet. Men jag håller koll på framhoven iallafall!   
 
 Han har ju haft en hel del otur sedan han kom, och jag har inte skrivit allt här på bloggen.
skönt är iallafall att det bara varit småsaker som varit lätta att fixa, förutom sårskadan då, Men muggen, balltrampet, strålarna och ögat har/är (varit) lätt att fixa! sen har han ju haft kolik också och vi fick kalla ut på vetrinär, Efter några timmar kom magen igång till viss del och vetrinären kunde åka hem men jag och Pappa vaktade Priffe hela natten, och gick med honom! så på morgonen mådde han som vilken ponny som helst igen.Men annars småsaker, som man självklart ska ta på allvar, men det har inte varit något utom koliken och såret  som varit "farligt" och det känns bra!
 
 Det känns som om allt det här är mitt fel, Men jag vet att jag inte får tänka så, för det kan hända vem som helst och hur som helst. Sånt här händer, men det har varit lite tufft. om inte minst för Priffe! och nu har han sträckt sig och fått strålröta, också.. och nu kommer tankarna upp om att jag inte kan ta hand om honom igen.... jag får inte tänka så!  Men det är skönt att det inte är värre saker, som han kan få men av i framtiden, Det är darför det varit lite dålig bloggning från mig lite av och från, för jag blir verkligen så himla ledsen varje gång det händer något med några djur att jag inte vill göra nått alls!
 
Balltramp
Mugg
infekterat sår /sårskada
Kolik
mindre ögoninflamation
strålröta
sträckning
 
Ja en liten otursperiod kan man kanske kalla det.....Det finns de som har det värre, Med senskador och sådan skit, så kanske inte ska klaga, Men fy vad jobbigt det är!! Ändå har jag nog hittat min bästa vän<3
 
Charmig? :D
 
 
 
Bobby red jag barbacka idag, tanken var att jag inte skulle rida alls men jag kunde inte hålla mig ifrån! Han var suuper pigg, nästan så det blev jobbigt! han taktade och var ett allmänt energiknippe! Inte kan man tro att den köttbullen kan vara som en tävlingsponny på trippelitropp äventyr! mer mot slutet började han att slappna av mera och jag travade honom lång och låg för han skulle få sträcka ut och hööja ryggen, Då gick han super!
 
 
Emelie


Kommentarer
pelli

inget är ditt fel, kan hända vem som helst. <3

Svar: <3
emelie adielsson

2012-11-10 @ 12:51:25
URL: http://pafyraaben.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0