Hoppträningen!

Igår var ponnyn riktigt dyr! Gassh vad fin han var och måste berömma mig med för jag red ordentligt :)
 
Först hoppade vi en 3 studs på volt. Winnie var riktigt tagga och ville mest springa iväg men icke sa picke, jobbade honom så till slut gick det hur lugnt som helst :) Efter det var det en tre kombination som gick super även om vi kom lite stort på första så rättade det till sig, pga att jag var lugn och verkligen red! Efter det skulle vi hoppa en oxer och sedan 4 galoppsprång till en annan oxer, båda hade bom framför, Harregud vad ponnyn hoppade! Sista oxer log ungefär på 1,15 m. Sedan skulle vi hoppa en banan av det här.
 
Först var det studsen, sedan kombinationen, vidare till ett räcke med fyra galoppbommar innan för sedan ett var på volten där man tog med studsen igen sedan var det oxer till oxer.
 
Första studsen blev Winnie lite väl taggad men gick super, ner till kombinationen jobbade jag honom så han blev lite lugnare. Hela kombinationen gick super, hindrena log ungefär på 90 cm (vilket kändes lågt eftersom vi hade hoppat 1,15 precis innan) Jobbade honom fram till galoppbommarna där det är trång men fixade super även detta räcket var 1,15 m. Efter detta blev Winnie skit taggad och sprang mest på utan att lyssna, men fixade det ändå bra. Studsen igen inga problem, ner till oxrarna. Winnie drog på rejält imellan så fick hoppa om den sista igen och kom helt prefekt på båda! 
 
Den här träningen var grym, tyvärr är inte min pappa hemma så hade ingen som filmade...
Känns jätte bra inför lördag nu! :)
 
Kram Alexandra
Gammal bild!


Kommentarer
Retard riders- Martina

Åh lycka till på lördag nu! Hoppas verkligen att det går bra för er, håller alla tummar :)

2012-11-09 @ 13:13:39
URL: http://retardriders.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0