Debbie

Debbie! Jag vet inte riktigt var jag ska börja? Den underbara lilla vita ponnyn som lärt mig så otroligt mycket, den lilla vita ponnyn som jag både skrattat och gråtit när jag har ridit,
 
Jag kan ju börja med hur allt började!
 
För exakt 2 år, 3 månader och 15 dagar sedan fick jag och min syster Debbie på foder,
Vi hade tjatat på mamma och pappa länge om att få en egen häst. Och tjatet lönade sig, vi åkte och provred Debbie. Ingen av oss riktigt gillade henne om jag ska vara helt ärlig, Jag har aldrig sagt det till någon förens nu, Att vi faktiskt inte tyckte om henne.
Men jag och Anna trodde att vi aldrig skulle hinna att hitta en ny sommarponny, för ja det var tänkt att vi bara skulle ha henne som en sommarponny som Linus en B-ponny vi delade med en tjej år 2005. Mamma och Pappa sa senare att vi skulle hyra henne på helår istället, Men tillbaka där jag var, Hon var inte särskilt fin eller så när vi provred, Muskler saknades, svanhals och en riktig sommartjockis, Men den 15 Juni åkte vi för att hämta henne i mellerud hos två helt fantastiskt goa tjejer som hade henne ett halvår innan vi skulle provrida henne. På vägen hem var jag och Anna som två bomber i baksätet, Herregud vi skulle ha en egen ponny! 
 
Tiden gick och jag och Anna blev bara duktigare och duktigare likaså Debbie. Vi började hoppträna för tränare, Och jag minns så väl min första hoppträning. tränaren frågade mig om jag tryckte på henne så mycket eller om hon var så galet hoppglad och pigg, Jag sa lite nervöst att nej hon är bara väldigt pigg, Ska jag vara ärlig hade jag ingen kontroll över henne alls, även det blev bättre,
 
Idag är hon en helt annan ponny, och jag älskar fortfarande henne galet mycket även fast vi aldrig riktigt klickade,
 
I början av sommaren bestämde jag mig för att sluta dela Debbie med Anna för att det var då bestämt att jag skulle få en egen, att vi skulle få varsin ponny, Anna Debbie och jag min. Så under hela sommaren red jag Bobby medans jag letade häst. Så nu idag har jag två fantastiska ponnys Min alldeles egna fina älskade
Noolia´s Pride och Bobby. (Bobby är dock inte min helt egna ponny)
 
Debbie kan ni läsa om mer på annaadielsson.blogg.se! 
 
Bilder:
 
Första gången jag hoppar Debbie (från provridningen) Ser inte speciellt bra ut ha? får lite halvt ångest när jag ser på bilden?
 
Till sista hoppträningen med Debbie! lite skillnad eller? Bilden är från början av sommaren 2012 altså iår. 
Denna Hoppträningen gick åt helvete rent ut sagt, eller det var bra, men inget fanns, det var tomt. om ni fattar vad jag menar? Det var riktigt jobbigt faktiskt, Mina sista språng med Debbie, om jag inte kan fjäska med Anna nästa gång hon ska hoppa med henne Haha :,) 
 
Här kommer ångesten tillbaka... Vad höll man på med? Denna bilden är också från provridningen, 
Idag KAN jag faktiskt säga till mig sjäv att det jag håller på med altså hästar, Det har jag blivit riktigt BRA på, även om jag har lite svårt att inse det ibland.. Men ser jag tillbaka på dessa bilder och filmer inser jag hur mycket man har utvecklats, blivit riktigt duktig. Der säger jag till mig sjäv nu. 
 
Dessa bilderna är tagna någon gång i december 2011 - jan feb  2012 Det är väldigt stor skillnad eller?
Eftersom vi aldrig riktigt klickat, Jag och Debbie, så har jag haft väldigt svårt att hitta knapparna, för Anna var det väldigt enkelt, Detta ridpasset minns jag väl. det gick jättebra, Jag var jätteglad efteråt efersom det var ett ridpass som gick riktigt riktigt bra, det var inte så många sådana för  mig och Debbie haha! . och det var sjuuuuuukt kallt. tror min näsa nästan åkte av haha! mina ridstövlar som jag rider i på bilden är så gott som nya här, så jag hade sår i knävecken efteråt. och vristerna var nog intryckta till kina. och det ända Anna tjatade på mig om var att trycka ner hälarna men det gick bara inte Haha! Jag var asglad efteråt ändå! 
 
 
 
Anna och Debbie på tävling för några veckor sedan på Dingle! Visst är dom fina! Mitt absoluta favorit ekipage!<3
Anna Adielsson på Debbie varsågod och rid! Älskar orden!  
 
Sista gången jag hörde de orden om mig och Debbie var på Ambroscup. Och jag vann! Bättre sista tävling kan man inte få eller?!<3
 
 
Emelie 
 
 
 
 
 
 
 
  
 


Kommentarer
Katrin

WOW WOW WOW! Vilken enorm skillnad! All lycka till din syster i framtiden!

p.s Priffe är en jättefin häst, Bobby också!

2012-09-30 @ 19:52:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0