Nervös!


Imorgon kommer hovslagaren och slår på en ny sko på Priffe, Han har ju tappat den, så den är spårlöst försvunnen! haha :D Men lite nervöst är det faktiskt.. Första gången han träffar en ny hovslagare här, först gången han skos här.. Känns lite lugnande att det bara är en sko som ska på Det tar ju inte lika lång tid då så han slipper tappa tålamodet.
 
+ att Debbie ska hålla honom sällskap eller att han får lite att tugga på :D Så jag hoppas att det går bra nu....
 
Har inte kunnat göra så mycket mer än att gå ut på promenad och släppa honom i paddocken nu med tappskon. så det ska bli roligt att sitta upp på honom igen snart...Han lär ju vara pigg!
 
Idag stog han lugn som en filbunke när jag rycktade honom, så jag passade på att tvätta hans svans, så den är inte brun längre haha:D
 
 
Bobby red jag i paddocken tills svetten rann på honom! Kort och väldigt intensivt. Mycket gallopp på volt, och han var kanon! Drog sig en hel del mot utgången dock , Så jag blev lite irreterad på honom när han inte lyssnar..  jag lurade honom lite då!, vände över paddocken mycket senare och gick succesivt inåt, i galopp. det är endast då han drar sig..  så tillslut gick han på en volt längst upp i paddocken! HA! Skit fint och samlat. Fick in känsla då
 
Juste! Kollade vikten på Bobby idag! Och jag fick en chock! i mitten på sommaren vägde han ca 450 kilo, Och nu
trumvirvell...... ca 425 kilo!! han har alltså gått ner 25 kilo!! Man kan se en markant skillnad på magen nu vilket är jättekul! ska se om jag kan fixa en jämförelse bild! :D SÅ nu tänker jag fortsätta rida honom som jag gör. för det har ju visat resultat både på magen och konditionen på honom haha! :D
 
 



Vilket långt inlägg det blev nu hehe! Ska jag kanske dela upp inläggen så det blir ett om Bobby och ett om Priffe kanske? vad tycker ni om det ? :D

 
/ Emelie
 
 
 
 
 
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0