Alingsås 13/4-13 DIV 1 OMGÅNG 1!

Förlåt för att detta kommer upp så sent men har haft massa att göra innan, så äntligen kunde jag sätta mig ner att skriva detta!
 
Dagen har varit awesome! Alla Nääs ryttare är jätte trevliga och snälla. Alingsås har en fin anläggning med koll på allt. Det var inget strul eller något allt flöt på bra!
 
LB A:0 A:0 Förklass 0+0 Fel Andra placering!
 
Vi tog ut honom en bra stund innan jag skulle in på framhoppningen så han fick en lång framskrittning. När han får det blir han som bäst, tycker jag. Till slut fick jag gå in på framhoppningen, tog en galopp i varje varv och taggade upp honom. Sedan kom jag på lilla några gånger. Hoppade sedan räcket där jag la honom stort varje gång vi hoppade, vet inte varför det blev så. Hittade ingen annan bra avsprångspunkt, så det fick bli bra. Hoppade oxerna några gånger. När jag skulle ta oxern en sista gång så hoppade vi av HUR stort som helst, jag slängde mig fram för att ge eftergift men det gick bra!
På banan så red jag helt otroligt bra (om jag får säga så;)) Han var som alltid lite tevksam mot de första hindrena men det löste sig. Idag så satsade jag i omhoppnigen. Det ledde till en andra placering med 1 sekund från ettan. Men som tur var att ettan också var från Nääs.
 
LB A:1 Grundomgången 0 fel
 
Jag kom med i ett av lagen och jag var sist ut i laget. Om jag nollade var laget i omhoppning. Tänkte ganska mycket på det när jag red fram, men så fort jag kom in på framhoppningen hade jag glömt av det. som tur var! Hoppade inte jätte mycket på framhoppningen. Hoppade tills han kändes bra. Gick in med en grym känsla på banan. Lägger upp galoppen i ett bra tempo. GRYM runda! Allt stämmde. Vi nollade. Man hörde hur alla nääs ryttare höll andan när man hoppade ett hinder och sedan när man landade släppte det ut luften. Eftersom jag nollade gick laget till omhoppning.
 
Omhoppningen 0 fel och VINST ind!
 
Alla ryttarna i mitt lag hade nollat så kom överrens med lagledaren att jag skulle satsa, det var inget att förlora bara att vinna. Så jag gick in med tanken på fart och tryck i galoppen på honom, la upp en stor och rund galopp. Vi hoppade grymt på alla, var i på A hindret i kombinationen så i B hindret kollar jag bak om bommen ligger kvar och det gjorde den. När jag är på väg ut hör jag att jag gick upp i ledning!! Och det var två kvar, alltså sämst trea. Sedan hörde jag en bom som åkte ner, och en som fick sämre tid än mig! Jag hade vunnit klassen! Och hon som vann förra klassen kom tvåa i denna så vi bytte plats. Laget kom också på en andra plats med två sekunder efter borås som vann! 
 
Är helt sjukt nöjd efter dagen! Jag red grymt idag och ponnyn var på topp!
 
Nu taggar vi om till nästa helg då vi åker till Billdal och hoppar LB och gör debut i LB+5. Ska bli himla roligt! Någon som fotade idag? Eller någon som vet någon som fotade?
 
Kram Alexandra


Kommentarer
Emma

Oj vilka bra nerver du måste ha! Att gå in och avgöra
Om laget är vidare till omhoppning!! Eloge till dig
Alexandra!! :D heja er

2013-04-13 @ 23:37:24
Alice

Sååå duktiga är ni! Alla dessa rundor var grymma och man märker att du har stenkoll & att Winne lyssnar helt och hållet på dig, så sammansvetsade ni har blivit!

2013-04-14 @ 00:25:46
URL: http://classicalpony.blogg.se
Emma-Nellie

Grattis till dig och Winnie! Vad kul att det gick så bra! Det känns verkligen som om det släppte för er lite nu, nu får det bara gå bättre för er ;D Va kul att laget blev placerat också :D

Kram!! <3

2013-04-14 @ 00:52:57
URL: http://emmiewee.blogg.se
Bella

man blir så glad av att se er tillsammans & ni har gått framåt så sjukt mycket! du rider honom så sjukt braa! Linn valde rätt ryttare!

2013-04-14 @ 01:05:44
URL: http://iisabellaslunga.blogg.se/
Sara

Vad glad jag blir för eran skull, såg jättebra ut! Stort grattis!! :)

2013-04-14 @ 01:22:25
URL: http://sarai.blogg.se
Annie

Åh va duktiga! :)

Btw, jag älskar din pappas(?) kommentarer :D

2013-04-14 @ 08:34:34
URL: http://anniesphoto.webblogg.se
Matilda

Wow wow wow så roligt att allting gick super och som du skrev du red bra och ponnyn var bra, helt perfekta rundor ju! GRATTIS :)

2013-04-14 @ 09:16:34
Oline Kristiansson

Det ser verkligen jättefint ut, du och winnie passar verkligen och ni kommer komma långt !

2013-04-14 @ 10:20:13
URL: http://okristiansson.blogg.se
Mikaela W

Du red jätte fint, grattis alex. :D

2013-04-14 @ 12:34:25
URL: http://www.nattstad.se/mikaelawalenius
Lovisa Arnegärd

Jätte fina rundo!! Grattis! :)

2013-04-14 @ 13:00:19
Sofia Spelkvist

Riktigt jädra snyggt ridet! Super flyt på alla rundor och det syndes att allt hade klickat :D! Glad för din skull :D

2013-04-14 @ 20:08:57
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Main

aasså wow! finner inga ord! har aldrig sett Winnie så avslappnat och lugn! Hela du är lugn och det passar honom nog jätte bra :))

2013-04-17 @ 10:05:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0