Härlig tävlingsdag!

 
Nu är jag gött tävlings sugen! Både Anna och Alexandra med ponnys var jätte duktiga,
 
Jag får sådan sjuk inspo till att verkligen träna med Priffe nu, lära honom en massa nytt, och bli en riktig grymmeponny! Jag måste bara vänta tills paddocken tinar likaså ridvägarna....
Jag har ju manegekort, men jag kan inte utnyttja det riktigt så som jag vill, Darför att när det är för mycket folk (vilket det är) Blir det ingen ordentlig ridning på honom ändå! Massa att titta på, och jag har märkt att det kokar över i huvudet på honom om han kommer mellan två hästar, eller om det kommer en häst i galopp bakom eller bredvid honom. Jag måste öva på det, med tanke på framridningar i framtiden, men man behöver kanske inte börja vänja honom när det är hundra pers där inne typ! Jag kan börja lite försiktigt kanske? haha!
 
 
Så Priffestyle....
 
Emelie
 


Kommentarer
Sofia Spelkvist

Det är väl ett yppligt tillfälle att träna honom i ridhuset när det är massor av hästar där, sätt en röd rosett i svansen på honom så kanske folk har lite uppsikt, prata gärna med ryttarna i ridhuset och förklara situtionen, gör det medans du skrittar fram och får ögonkontakt med dom.

Gå dit en dag när det är fullt med hästar, led bara runt honom, gå dit dagen efter, skritta bara med ledare, dag tre, skritta utan ledare osv osv osv.

Han kommer att vänja sig så småningom, lycka till :)

2013-02-17 @ 16:42:07
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0