Det står stilla!

Ena dagen kommer jag på massa bra inlägg, medans nästa vara helt tom på ideér? Det händer just nu inte så mycket överlag, Skolan börjar imorgon, Jag kör på samma visa i stallet!
Jag gillar faktiskt att skolan börjar, om jag ska vara helt ärlig. Skönt att få lite rutin på det hela, Sånt är jag ganska pedantisk med, att saker och ting sker på mitt sätt, som i stallet, Jag vill ta det på mitt vis, gör alltid sakerna i speciell ordning, och om det blir några konstigheter vill jag gärna lösa det på mitt sätt. På så sätt är jag ganska egen av mig.
Darför har jag väldigt svårt att överlåta saker till någon annan som jag kan ta hand om själv. Skulle aldrig någonsin kunna ha någon typ av medryttare på mina hästar. Jag får ett stänk av nervositet när någon annan har hand om Bobby nu. Det känns jobbigt att jag måste släppa honom, åt Sara. Allt jag har gjort på Bobby, känns som borta! Han har börjat bete sig som "gamla" Bobby. För han är ju van vid mitt ridsätt, och att jag är så bestämd och envis. Tyvärr har Sara släppt efter mot honom, och då har han tagit över. Jag hoppas att det löser sig. Det tar ju ett tag att rida in sig på honom skulle jag kunna tänka mig. Det är ju bara det att Bobby har ett sådant "försprång" nu.  
 
Jag har fortfarande Bobby 3-4 dagar i veckan, Jag ska ha honom fram till torsdag nu. (Tjohooo!) Så det blir att rida igenom hela honom, När han väl inser att jag inte släpper efter mot honom, då skärper han till sig, Och blir min guldponny!<3
 
 
 
Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0