Ganska snabb asså!

shit klockan är halv 8 och jag har hunnit med allt jag skrev i förra inlägget! jag var ändå uppe i stallet ungefär kl 5, då har jag ändå mockat + mat till 3 hästar och ridit ut på Bobby och Promenerat med Priffe, på 2,5 timmar! Wow till mig själv typ? Då är man ändå väldigt effektiv eller? Hahah :D
 
Bobby var suuper duktig ute sjäv, så jag passade på att ta några "sträcka-på-benen" galopp på ängen med honom... Det uppskattades om man säger så, bara för att han är bra mycket grövre i modellen, så är han fortfarande jäääääääkligt pigg! Det förvånar mig lika mycket varje dag! Haha
 
Priffe, Min underbara lilla skitunge, var det inga problem med att gå i mörkret helt själv med bara mig, inga problem, vi gick till och med över ett litet dike, eller ja hoppade, ett dike som han fasansfullt protesterade mot förra gången (när han kom hit ungefär), men jag bytte taktik lite idag och då ville han tillslut hoppa över det själv! Super! Vill man ha en orädd ponny, tror jag det är bästa att man låter dem som unga utforska saker i sin egen takt, så jag helt enkelt hoppade över till andra sidan själv, så han fick gå kvar på "sin sida", och tur som jag har är han så nyfiken, och hoppade över själv tillslut! Då var han stolt, och jag* hehe!
 
Jag vet inte om det finns något mer typiskt för honom att alltid ha hö/halm över örat? Charmig ponny?
Hur lyckas han?
 
Emelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0