Hoppningen!

Hejsan alla söta!

Efter jag hade vart i stallet igår åkte jag hem till min syster och sov där, får sova en extra halvtimme när jag är där :)

Vi hoppade igår ju, hade galoppbommar som var på en volt och en kombination. Började med att trava över bommarna och märkte att Winnie var galet pigg. Så det blev mycket över bommarna för att få honom att vänta på mig och lyssna på mig. Fortsätter i galopp där han lyssnade utmärkt från redan första början.
Kombinationen var det först ett galopp språng i mellan två socker bitar och sedan två galopp språng till en oxer. När jag styrde upp honom första gången blev han helt hyper och ville bara springa så gjorde halt efter vi hade hoppat. Blev tvungen till att lägga flera volter innan jag ville låta honom gå på igen. Hahah han tyckte det var så kul.
Hoppade inte mycket ville bara få in bra språng inför söndag. Hoppade 95 cm som högst, var nöjd efter det. I slutet var han jätte lyhörd så var nöjd och hade fått honom dit jag ville. :)

Kram Alexandra

Foto: Paulasfoton.blogg.se



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0