Kungsbacka 27/1-13

Har sovmorgon idag så skrev det här imorse.
 
80 cm 8 fel!
 
Rundan gick så bra att jag slappnade av lite för mycket så dom två sista hindrena stannade han på. Märket att jag fick vara på honom dom två första sprången för att han skulle hoppa. Men annars tyckte jag det gick jätte bra. Mellan trean och fyran så skulle jag göra en halvhalt men det ville inte Winnie så han drog upp huvudet och ruskade på det så jag fick en smäll på näsan, men det var inget farligt. Hade glömt av det när jag hade hoppat klart hahaha.
 
90 cm Nolla!
 
Var tvungen att övertala honom till första hindret sedan flöt allt på hur bra som helst, hade kors galopp på något ställe men inget som störde oss. Är så nöjd med denna rundan, Winnie var jätte duktig. Har inte mycket mer att säga om denna rundan förutom att jag är jätte nöjd! :D
 
 
Kram Alexandra


Kommentarer
sofia

tycker det ser jättefint ut. Men ett litet tips, första rundan så ser det ut som att du rider honom i undertempo, att du sitter och plockar i honom för mycket. Prova att rida på lite, låta honom gå liksom. För min tränares ponny som jag rider ibland är väldigtväldigt het. Så ibland plockar jag upp henne för mycket men då tappar hon galoppen och även sprången och stannar.
Tänk också på att rida genom svängarna, för på sista såg det ut som att du tappade galoppen, kan vara därför han stanna :)
Var inte rädd att släppa fram honom.
Såklart vet jag inte hur han är att rida osv men jag vet att ofta sitter man och plockar bort galoppen på dessa lite piggare hästar :)

2013-01-29 @ 15:24:32
URL: http://mgryttarna.blogg.se/
Retard riders- Martina

Det såg väldigt bra ut! Vad ni utvecklas, hela tiden! :D

2013-01-29 @ 20:15:47
URL: http://retardriders.blogg.se
Sofia

Sv. Förstår dig!! För stannar dom i snabb fart så flyger man som en vante hehe! Därför jag kortar min med ;) irriterande och jag tycker det tar ett tag innan man kommer ur det :P

2013-01-29 @ 23:50:54
URL: http://mgryttarna.blogg.se
Johanna

Ser jättefint ut! Det syns verkligen att ni har hittat varandra bättre nu :)
Och jag älskar din pappa och hans kommentarer hahahah! ;D <3

2013-01-30 @ 19:13:58
URL: http://skogensgard.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0