Varför får hästar och ridning får mig att må bra!

 
Jag har hållt på med hästar i hela mitt liv. Jag har bott granne med gården vi står med våra egna hästar i dag, i hela mitt liv. Då har det liksom fallit in naturligt, att det just är hästar som jag håller på med idag! Och jag vet inte riktigt, om det har att göra med att jag aldrig fick en egen ponny förens 3.5 år sedan som gör att jag brinner för just den här sporten, så mycket som jag gör idag.
Jag och min syster har alltid kämpat för att få vara i stallet så mycket som möjligt, sen vi kunde gå ordentligt ungefär. Vi var där uppe i stallet, och gjorde alla grejerna till ALLA hästarna i stallet! Snacka om att de som stog innackoderade gillade oss! Haha ! Vi städade alltid klinist rent i stallarna, och hjälpte till att ryckta på hästarna. Vi stog även alltid och dreglade över paddock staketet när någon red! Hade vi tur fick vi skritta och trava av deras hästar, Vi hade tur ganska ofta! under all denna tid tog vi även hand om storhästen Melina, som vi även red på,  Vid nått år hade vi en sommarponny vid namn Linus. och efter den sommaren började jag och Anna på ridskola. Så vi har verkligen hållt på med hästar i hela våra liv. Men jag brukar säga att vi bara ridit i de åren vi haft egna hästar. Man lär sig så otroligt mycket mer på att ha egna hästar. på det har vi lärt oss att RIDA ordentligt, med hjälp av tränare, men faktiskt har vi lärt oss otroligt mycket av oss själva, och av att vi stirrat oss blinda på andra som ridit! Att rida på ridskola är ingenting mot att ha egen häst, utan bara en liten liten liten bit på vägen.
 
Jag och min syster med Melina! (Jofa hjälmar... KLASSIKER!)
 
Att hålla på med hästar får mig att må bra både fysiskt och psykiskt. Framförallt fysiskt.
Undertiden som Priffe råkat ut för sina oturståg, har jag väll inte varit så glad och även mått lite dåligt, efterssom jag gillar han så mycket! Så igår när jag såg hur fint han gick när jag tömkörde honom, kände jag hur jag hade lyckorus i hela kroppen!
 
Att veta att jag varje dag har en underbar häst att gå upp och ta hand om gör mig lycklig! Att varje dag få känna sig samspelt eller att faktiskt få veta att de är egna individer, gör mig lycklig, Jag föröker tänka så mycket som möjligt på hästen och hur den tänker, och på så sätt komma väldigt bra överens!
 
 
Emelie
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0