Anna bloggar

Hejsan alla, Tänkte att ja kunde uppdatera er hur det går för priffe nu när min syster är i Malta. Det är ju nämligen ja som tar hand om honom. Han drog ju en vargtand i onsdags förra veckan, så han har vilat en vecka från bett och ridningen, men han har inte fått dega i hagen, utan det har varit promenader varje dag i 40-50 min :) Sen så longerade jag honom igår med bett, och det gick jättebra!
Sen idag red jag honom. Det blev en skritt-tur ute i skogen med en tjej i stallet, sen red jag lite i paddocken med tempoväxlingar i galoppen så han får igång bakkärran, och han blev riktigt fin i slutet!
 
Nu ska han ridas hela denna vecka med blandad ridning, ska påbörja träningen med galoppombyten och sidvärtsrörelser, det är dags för honom att lära sig det nu haha. Jag och Alexandra va ju på AW-lägret och där lärde ja mig mycket bra övningar för unga hästar och lite äldre hästar till att lära sig galoppombyten mm.
 
Kan uppdatera lite mer hur det går för mig och priffe lite senare i veckan om ni vill det :) Ska se om ja kan fixa film och lite bilder på honom också.
 
// Anna Adielsson (Emelies tvillingsyster, för er som inte vet) Ja vet att Alex har nämnt mig några gånger i bloggen också
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0