Lille Winnie!

I söndags när jag gick in i hagen så fick jag en dålig känsla men sket i det tills jag kom fram till Winnie och såg blod på ena benet, tänkte första att det var blod från någon fluga. Men gick runt honom eftersom jag hade den dåliga känslan. Då får jag se massa små sår på innerbak ben och två djupare sår. Tog ner honom till stallet och skulle börja tvätta såren men jag är väldigt känslig för blod så var jätte nära på att svimma... Då ropade jag på några i stallet som hjälpte mig medan jag fick sätta mig för att inte svimma.
Efter det borstade och gosade jag med honom innan jag åkte hem, eftersom jag åkte till Norge igår så passar Anna och Emelie Winnie så pratade med Anna om såren osv.
Igår hade det sätt väldigt fint ut men idag har det blivit mer infekterat. Vi har väldigt hjälpsamma personer i stallet så ringde en idag och berättade hur det var eftersom Anna och Emelie inte hade varit där än och sett hur det såg ut. Så hon tyckte han skulle få penicillin och erbjöd sig att fixa så en veterinär som skulle komma ut imorgon. Men de hade någon salva som de har lagt på såren, så Emelie ska hålla koll på honom nu och om det blir värre ska de ringa veterinär.
Jag är så otroligt tacksam för all hjälp jag får med detta! Att Anna och Emelie lägger ner mycket tid på att hjälpa Winnie. Det är verkligen guld värt!

Winnie känner inte av något, han går normalt och sådant men det kan bli väldigt allvarligt om det blir mycket infekterat. Så hoppas på det bästa nu. Vill att min lilla bebis ska vara frisk.



Kommentarer
Carolina

Åh nej! Håller tummarna för att han blir bra snart!

2013-07-30 @ 23:19:46
URL: http://wordsofcajji.blogg.se
Heidi

Hvor i Norge skal du? :D

2013-08-01 @ 12:16:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0