Dagens träning!

Det var en super träning verkligen! Tränade på at han ska vara alert för min skänkel, ridas inom ramen och få bakbenen under sig, som vanligt just nu, och det går bara bättre och bättre. Stundtals gick han verkligen KLOCKRENT! Det är så skönt att få mer "kött på benen" för mig, Jag vet vad jag ska göra med honom när jag rider själv hemma, jag känner honom bättre, vet hur mycket jag behöver vara på honom och framförallt så vet jag hur jag ska lägga upp mina ridpass med honom och vad som behövs göras, Just nu är det väldigt mycket att han ska få respekt för min skänkel, han ska bara fram fram, fram för den!
 
Priffe är en häst med mycket egen motor, han är alltid pigg och busig, Men han är lat! Hur går det ihop haha? Nej men han tycker att jobba på rätt sätt tar på krafterna och han slipper gärna undan arbetet och hoppar runt som en liten stolle istället,(inte bokstavligen men nästan) Sen så stundals så kommer han in i sån koncentration och bara går som han ska, tills det börjar bli lite jobbigt, och där måste jag verkligen pressa honom att keep going liksom! Han orkar, man får bara påminna honom om det haha!
 
 
Emelie
 
 
 


Kommentarer
Evelina

GILLAS!! han kommer bli såå fin

2013-06-15 @ 18:13:56
URL: http://dressageme.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0