nu!

Jag har ju inte bloggat på ett tag så tänkte dra lite hur jag har det just nu!
 
Priffe har just nu lite ont i benet tyvärr nej men han har ett sår från ett balltramp som inte är helt ok just nu, Så han tycker inte det är så roligt att gå när det stramar så mycket i såret, men smörjer man in med maaassa helosan innan man rider är det inte så farligt eftersom det mjukar upp så mycket, så det funkar bra, ändå har han vilat några dagar nu ska jag skritta honom, jag smygtravade lite med honom idag ock på min skritt tur, och han gick faktiskt bra! Efter jag ridit sköljer jag av med massa vatten och tar papperstrasor och gnuggar rent lite, sen typ alsolsprit liknande vätska sprutar jag på och sist mirakelkuren - potatismjöl, Det suger upp all vätska så det är torrt = bakterier inte trivs och sen håller det även lite bakterier ute men det kommer ändå in syre så man inte sluter tätt runt såret som många salvor och sånt gör, det ändå är att det gör det väldigt torrt och det är då det stramar i såret, (det sitter ju verkligen såå dumt och han trampade sig rätt rejält) men såfort man slänger på mjukgörande salva så travar han utan att markera, eftersom det inte stramar då...
men förhoppningsvis läker det lika snabbt som ett annat sår, när jag gjorde såhär.. det är så dumt dock att det är denna årstiden nu. det är så svårt att hålla bakterier borta i värmen..
 
Själv jobbar jag på som vanligt och allt annat rullar på! :D
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0