Borås 24/3-13

LC 0+0 fel! Sjunde placering
 
Vi hade beräknat ganska mycket fel med tiden så vi var där runt halv tolv och startade mellan halv fyra, fyra någon gång. Vi behövde inte stressa iallafall ;) När vi kom dit så tittade vi runt på anläggningen och sedan gick vi banan. Tolv språng, ganska lätt bana. Sedan kollade vi på alla b-ponnys och efter det så gick vi och åt lunch. Det var god mat men eftersom det vi betsällde inte var dagens lunch så tog det typ 40 min innan vi fick våran mat... Efter det gick vi upp till Winnie, vi tänkte att han skulle få en lååångg fram skrittning eftersom han hade stått i transporten flera timmar. Startade bland de sitsta men tog ut honom när D-ponnysarn började. Han fick en lång och go framskrittning. Sedan hoppade jag upp och vi gick in i ridhuset och började rida fram. Kände på honom att han hade stått och taggat i transporten. Han var väldigt lätt för skänkeln. Precis så jag ville ha honom. På fram hoppningen var han en gud. Hade bästa känslan innan vi gick in på banan. Inne på banan så stod han imot de tre första hindrena men sedan flöt allt på hur bra som helst. I omhoppningen så red jag säkert och vi dubbelnollade och fick en sjunde placering av 45 starter :D
 
 
 
 
LB 0+5 fel fjärde placering!
 
Eftersom han bara fick stå ungefär 20 min i transporten så var han fortfarande uppvärmd. Skrittade en stund och sedan tog jag trav och galopp. Gjorde mycket tempoväxlingar. Sedan gick vi upp till framhoppningen, tog bara några få språng och sedan skulle jag in på banan. Målet med denna rundan var att jag skulle rida snyggt och det gjorde jag, nollade grunden. Vi kom väldigt konstigt på första hindret i omhoppningen så fick ett stop där och så fick jag ett tidsfel också. Haha får alltid tidsfel ;) Men rundan flöt på super bra och det vara bara fyra stycken som kom till omhoppning så jag fick sista placeringen en fjärde plats. En mycket lyckad dag. Ni får LB filmen sedan eftersom pappa har den på sin telefon och den har inte kommit upp på videofyme än. Men fixar det så fort jag kan :D
 
Kram Alexandra
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0