Idag och resten av veckan!

today ska jag antagligen rida Priffe i paddocken han behöver bli av med energi! Det märkte jag verkligen igår på promenaden! han som är 75% trafiksäker (han kan ffr bli lite skrajjsen eller typ ängslig) gjorde så att en bilist och mopedist var tvungna att stänga av motorerna!! då fattar man att sin häst har vårpirr i kroppen! När dom reagerar på precis allt och blir helt hoppetossiga! gudars!...
sen på onsdag blir det en lugnare uteritt och antagligen bio på kvällen,
och på torsdag ska jag antagligen träna med honom för tränare! riktigt kul! Härligt markarbete, tanken var ju att jag skulle hitta nån jag skulle träna dressyr för, men Anna kunnde inte vara med på den träningen med sin häst, och då kunnde jag typ ta hennes plats fast på markarbetet istället! suuuper!
han kommer säkert vara lite trött efter markarbetet, så jag kommer tömköra honom på fredag, det är så roligt att göra det, och jag gör gärna det om jag "rider själv" då man verkligen kan se från marken att han jobbar rätt och man får lixom se hela helheten från marken!
 
Lördag och söndag är uterittsdagar, för att jag sen på måndag ska rida i manegen med honom!
 
Jädrar vad jag lagt upp planerna för veckan för resten av veckan! det är gött!
Jag börjar verkligen känna att detta går åt rätt håll nu! Priffe OCH jag håller oss bort från skador (haha) och betygen höjs i skolan, trivs super med människorna i min omgivning, helt allmänt jävla glad!
 
Ha det gött!
 
Emelie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0