Ramlat av Priffe haha!

 
Som vanligt är detta något man kan skratta åt  efter ett tag, men i stundens hetta vart jag riktigt arg på honom.
Jag hoppade som sagt med honom idag och det var tydligen mer än roligt samtidigt som det var spöken överallt på ena långsidan av paddocken, så jag var redan lite småirriterad på honom, för att han inte vill gå där. stundtals gick det jättebra iallafall och jag hoppade en bana med honom på 40 - 50 cm haha jag är sååå nojjig med att höja hinderna med Priffe, jag vill att han ska vara suuuuuper säker på det först, sen var det faktiskt första gången jag hoppade en ihopsatt bana! Men det gick väl bra! sen övade jag lite på en kombination på 16 meter, efter hinder B fick han nått stolleryck hoppa upp i luften  och jag låg efter en millesekund på marken, då drar han iväg och springer bort till hästarna vid hagarna. DÅ var jag förbannand på honom när jag hämta han, Han ska bannimej inte kasta av mig, med mening för att han vill bort till dom andra hästarna. ajjabajja! Jag hoppade upp, och red honom i en halvtimma i intensiv trav och gallopp, hoppade kombinationen igen, spänd som en fiolsträng till en början, antar för att jag var lite spänd också då jag var lite arg, men när vi började jobba med varandra så blev det bra. hoppade kombinationen bra, kom lite nära på hinder A, men det löste han snyggt!
 
(bilden är inte från idag)
 
Imorgon ska jag iallafall göra lite samma sak, får se hur det går!  Jag tycker det är väldigt kul när han verkligen tar för sig och vill hoppa, men han ska fortfarande lyssna på mig!
 
/Emelie
 


Kommentarer
Matilda Eriksson

Ni kommer komma så jävla långt va!! Ni är sånt himla bra team! ;D<3

2013-05-12 @ 19:03:38
URL: http://nattstad.se/matildaaeeriksson


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0